۳مورد از تاریخی ترین حمام ها و چشمه های آب گرم جهان
نوشته شده توسط : لادر

چشمه های اب گرم همیشه توصیفات خارق العاده ای را به خود اختصاص داده اند از درمان بیماری تا درمان امراض روحی و روانی متعدد

امروز قصد داریم ۳ مورد از چشمه های تاریخی جهان را به شما معرفی کتیم

حمام سلطان امیر احمد ، ایران

در حالی که در حمام هستید حس میکنید که در قرن شانزدهم میلادی در کاشان قرار دارید، چشمانتان را روی تابلوهای قهوه ای پر زرق و برق نمرکز کنید. این یک نمونه باشکوه از معماری سنتی ایرانی است که به عنوان یک سایت میراث ملی حفظ شده است.

شواهد و آثار به دست آمده از این حمام، پیشینه آن را به دوران سلجوقیان نسبت می دهند؛ اما سربینه حمام -که بعدا در مورد آن سخن خواهیم گفت- از دوران قاجار بر جای مانده است. به طور کلی آثار به جای مانده پس از زلزله ویرانگر سال ۱۱۵۰ خورشیدی، قدمت این حمام را دوران سلجوقیان نشان می دهند و این در حالی است که بنای سربینه چیز دیگری می گوید. برخی بر این باورند که حمام فعلی در زمان قاجاریه و در سال ۱۲۹۲ هجری قمری (حدود ۱۲۵۴ خورشیدی) بر روی خرابه های حمام قدیمی ساخته و حمام کوچکی به مجموعه‌ آن اضافه شده است.

حمام روداس ، مجارستان

حمام روداس بوداپست در قرن شانزدهم توسط ترکان عثمانی که اشغال کننده شهر بودند تأسیس شد و از این رو، طراحی ترکی استانبولی در این منطقه است. یک استخر هشت ضلعی وجود دارد که توسط آرامگاه هایی که منجر به شش اتاق بخار می شود، وجود دارد. حمام ها تا جمعه ها و شنبه ها تا ساعت ۴ صبح باز هستند و بخش بهداشت و درمان دارای استخرهای آب گرم اضافی و یک استخر روباز برای فضای سبز است. تعطیلات آخر هفته برای حمام مخلوط است سه شنبه ها برای زنان تنها و بقیه هفته برای جلسات مردان.

کارلووی واری ، جمهوری چک

این یک شهر آبگرم است که بزرگترین در جمهوری چک با سنت حمام کردن است که به قرون وسطی باز می گردد. چشمه های مواد معدنی محلی برای خواص شفا آنها احاطه شده و به اسپا ها و حمام های مختلف شهر هدایت می شوند. موارد دلخواه خاصی شامل هتلهایی هستند که در هتل کوییزانا پالاس و رترو ریورساید می باشند. مثل یک صاحب قرن نوزدهم میشوید و برای یک هفته به آنجا میرویم تا درد و رنج خود را از بین ببریم

منبع : وان و جکوزی لادر





:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: